lördag 16 januari 2010

Stani-pani♥

Om vi skippar mitt hob-snack och allt annat spralligt så kan jag ju berätta att jag faktiskt var i stan med lilla Gabi idag. Efter att ha hoppat in hos faster och fått lite pep-talk gick jag och Gabi till waynes där jag bjöd tösabiten på en fika. Hon har ju faktiskt fyllt år och allt, och man vill ju visa att man bryr sig om na! Efter att ha fönstershoppat genom fikets fönster en stund gick vi in på Bagorama där Gabi inhandlade en väska till sin lilla samling, och gash så snyggish! Sen skulle jag inhandla något som inte liknade något annat i min garderob. Det blev en grå tröja med små nitisar på axlarna från Lindex. Och det kostade mig inte ett smack då jag inhandlade den lilla saken på ett presentkort från i julas.

Jag drog sedan med mig stackars Gabi till både skatteverket och arbetsförmedlingen där jag hade några ärenden. Och jag måste bara nämna... jag pratade med en underbar tjej där som redan på måndag ska ringa om en praktikplats. Ni anar inte, en klump som för varje dag växt sedan 12 juni började krympa och jag kunde andas på ett helt annat sätt som jag inte kunnat andats på, på flera månader! Jag blev så sprallig att jag upprepade ordet "praktikplats" ett flertal gånger till Gabi på vägen ut. Jag skulle kanske inte få den plats hon ringer om på måndag, men en praktikplats ivilketfall!

När det började mörkna ute och mina ben börjat vika sig hoppade jag på bussen hem. Jag hungersstrejkade lite lätt när jag kom innanför dörren och fick Nicklas att blanda smet till amerikanska pannkakor som jag satt och stekte till kvällsmat. Och gott e dé
hi hi hi hi


(Bild från google)
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar