måndag 4 januari 2010

Glöggis♥

Det är varmt, ändå ligger jag härligt nerbäddad under täcket. Får öppna balkongsdörren medan jag borstar gaddarna så det kyler ner lite i rummet... jag är trött. Har varit trött och hängig nästan hela dagen. Fast inte först. När jag väl gick upp var jag uppe som en liten kanonkula på koffein och åt frukost och tog på mig för att gå ut med hunden och fota i det fina vädret. Men såfort jag kom ut och började fota gick solen i moln. Så typeli-typiskt, och den kom inte tillbaka under hela dagen. Suck. Jag gick ändå ut på en liten runda och kylde ner både kinderna och näsan så de var illröda när jag och lilla vovven kom tillbaka in i värmen. Samtidigt kom mina små päron tillbaka från sin skidåkning och vi slog oss tillbaka och drack lite glöggis. Det är så himmelens gott med glögg. Jag kan dricka kopp efter kopp. Fast då får jag ont i kaggen. Och det hoppar man väl helst. men gott e´ de´!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar