måndag 4 januari 2010

job-talk.

Förtillfället är jag riktigt grymt irriterad. Jag hade lovat mig själv igår att åka in till stan och gå omkring och fråga om jobb. Jag har skrivit hur många personliga brev som hellst och skickat cv:n både till höger och vänster. Det är bara det att i den tekniska världen får man inga svar, så jag ska ge mig ut i den verkliga istället. Idag också var det tänkt. Jag skulle gå upp tidigt och åka in till stan men vaknar istället runt elva. Nattens "sömn" har varit fylld med mardrömmar samtidigt som mina ögon svullnat igen och mitt huvud jävlas med mig.  Jag vet mamma och pappa att ni blir besvikna på att jag inte åker in idag, men tro mig, jag är besviken själv! Jag vill bara inte att deras första intryck av mig ska vara en snörvlande, nästan igensvullen Linn. Som absolut inte kommer kunna stå på sig...
Jag har däremot suttit och kollat runt på jobbsajter och för ett tag sedan fått ett nummer från Malin som jag snart ska ringa. Håller på att förbereda på vad jag ska säga bara. Sen får jag väl sitta och skicka ut några ansökningar till ut i det okända digitala helvetet. Nä, nu ska jag ringa och ta tjoren i hornen och kamma hem ett jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar