tisdag 5 januari 2010

2009♥

Alla gör ju så himmla fina sammanfattningar av sina år. Jag gör en också, så får vi väl se hur det blir.

Januari♥
Det var mycket "hem till midgård", hdr-fotografin och saknad av Nicklas som inte bodde i Borås. Projektarbetet började lida mot sitt slut, och jag var allmänt trött hela tiden. Mycket tankar hoppade från mitt huvud ner på papper.

Februari♥
"So, your mama let you out of the house?!" blev en populär fras i klassrummet, jag jobbade fortfarande på med projektarbetet och jag var slutkörd och sjuk mest hela tiden. Och det känndes underbart med lite lov. Nicklas fyllde 19

Mars♥
Nicklas och jag firade två år. Joel fyllde 15 år och det började ta fart  med projektarbetet. Jag hjälpte Malin med några av bilderna till katalogen samtidigt som trycken började tryckas! Drog på mig bihålsinflamation och låg hemma några dar. I mitten av månaden hade vi projektredovisning och efter att vår grupp pratat höll jag på att somna stående då all stress släppte. Mr T kritiserade Tolkien under en lektion och sa att Tolkien endast skrev massa "misch masch". Han fick evil-eye av mig och Gabi.

April♥
Höll på att kvävas under nationella provet i svenska då jag satte en hel godis i halen. (Ika räddade mig med några dunkar i ryggen och sedan var det bra). Vårvädret drog över stan och jag satt ute i bara kortbyxor redan 1a april. Jag ringde ner till ett designföretaf stup i kvarten i Gislaved om jobb. Började få mer tid till att fotografera igen. Piercade naveln!

Maj♥
Blev 19 bast. Fick MVG i projektarbetet. Kollade sjukt mycket Bert och flamsade allmänt. Nicklas och jag fick biljetter till "Big comedy" där vi fick platser (nästan) bredvid Ida och hennes lillebror. MPGRo6 åker till en oförglömlig resa till Danmark fotade mycket, Stinas bal exempelvis. Min egen BAL.

Juni♥
Klassen insåg att modern konst är skit. Mycket ledighet från skolan. Scrapbooking. Nicklas kom hem från Sweden rock! Började övningsköra riktigt, fota Annas bal. STUDENTEN!♥ AC/DC i göteborg, underbart väder! Ensam hemma med Nicklas, varberg med mamma/pappa och Anna, Joel konfirmation.

Juli♥
Extrajobb på Gina tricot. Bio med Nicklas, ice age 3! Några liter blåbär plockades och jag övningskörde ganska mycket. Harry Potter med syster och Caro! Mysdagar med Gabi och Ikis. Ny mobil. Ikis fick körkort och vi spontanbesökte Ida i hennes stuga.

Augusti♥
Ika och jag gled iväg till Varber och badade på fyra olika platser. Famo fyllde år och jag jobbade till och från på Gina. Red islandshäst med syster och mamma och hade en mor och döttrar-dag. Ikis flyttar till Linköping. Börjar sakna henne på en gång. Inhandlar småsaker till kommande lägenheten. Flyttade ihop med Nicklas Skaffade min blogg.

September♥
Skäms, men skaffade facebook. Bakade muffins hela tiden. Gick på möten med min finske handledare på arbetsförmedlingen. Sökte jobb,jobb,jobb.

Oktober♥
Sökte jobb på vardagarna, kom hem på helgerna. Fikade och var med kompisar. Gick långpromenader med hunden och fotograferade. Syster fyllde 21. Bakade nästintill varje dag. Köpte en symaskin från Malin och sydde & pysslade mycket.

November♥
Mycket youtube-klipp. Favorit-mål; frukost. Upptäckte "Simons cat" och tog influensasprutan. Bakade mycket frallor med Nicklas. Hälsade på Gabi, och Ikis kom hem. Mormor fyllde år och jag hjälpte henne att städa. Kunde tv-tablån utantill. Var på julmarknad med mammi och pappi och blev insläppt som 13-åring.
Fotade iprincip ingenting, vet inte varför.

December♥
Gjorde önskelista och började längta till julen. Skrev på kontrakt med lägenheten i Borås och började söka jobb i hemstaden. Slutförde mitt jobb för FAM-huset och julklappar började inhandlas. Mika fyllde stort och elbastun hemma blev utbytt till vedbastu. Var överlycklig över snön. Hade myskväll med tjejerna hemma och bakade pepparkakor.  Firade jul hos Nicklas pappa och fick en kamera! Sedan var det julafton med mysiga släkten och god mat. Blev egen företagare! Nyårsafton spenderades hos syster där man ringde in 2010 på en balkong uppe på Hedvigsborg med ett, eller kanske två nyårslöften.

Utvecklas inom fotografi och sån blaja! Fota mera ivilketfall!
Skaffa körkort!

2 kommentarer:

  1. oj, skrev fel när jag skrev så mycket. Jag viste att det var liNköping! :D

    SvaraRadera