söndag 27 december 2009

Mellandagsrea. ♥

Godkväller. Gud va jag är trött. Sitter återigen i mina myskläder som jag fick i julklapp framför datorn i soffan. Pappa, jag och mamma (och en söt liten vovvis) har kollat på Wallander. Good stuff. Kom hem från Ikis med vid kvart över nio-tiden. Vi har hållt igång hela dagen. Hon väckte mig vid kvart i nio då jag hoppade in duschen och efter en halvtimme var fit for fight för mellandagsRean. Det blev bara lite problemos. Nämligen; att bo på landet har sina för och nackdelar. En av nackdelarna är att det inte vägarna håller sig skåttade och fina lika bra och länge som istan. Så när jag kom ner till postlådorna där Ikis skulle hämta upp mig, satt hon fast. Vi försökte knuffa, gräva och hit&dit men det gick int. Ringde efter lilla pappa som kom ner (vi satt precis vid våra brevlådor så det var ändå nära hemmet) och efter lite snöskåttning från fars sida och lite putt och skutt kom vi loss. Yey!

Det blev mellandagsrea, en snabb vesit hos Ikas morbror som fyllde år och sedan vidare ner på stan. Inhandlade parfym och nya muffinsformar (här ska bakas) och en fikis på viskan. Efter en lång dag begav vi oss så småningom hem till Målsryd till Ika. Kollade på "flickan som lekte med elden" innan mamma kom och hämtade mig vid nio-tiden. Och här sitter jag nu. Trött som en gnu halvt sneglandes på tv:n. Ska slå lille Nicklas en plinge-ling nu innan jag deckar av på soffan.
yesbox.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar