tisdag 8 december 2009

Lejonkungen.

Jag fick en plötsligt inpuls av att se Lejonkungen. Det var verkligen år och dar sedan sisst. Bläddrade nämligen förbi ett program där Rikard Wolff var gäst. Och för er som inte vet, (vilket jag hoppas alla gör) har han ju rösten till Scar. Åh, gudars jag minns första gången jag såg filmen. Syster, jag och mamma gick på den på bio. Tänk att det var -94, åh, det måste ju fasiken vara min första biofilm?! Anyway, redan efter några minuter fick jag sätta mig i mammas knä då jag börjat gråta. Jag trodde att en elefant skulle trampa ihjäl en liten fågel då alla djuren var på väg mot lejonklippan där Simba skulle visas upp för riket.  Känslig man var på den tiden... ja, gudja.  Det är lite skrämmande hur fort tiden går. Exempelvis, den senaste tiden har jag verkligen hajjat till då jag insett att det var SEX år sedan "Konungens återkomst" kom. Jag vet! Sex hela år, det känns som två, max!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar