fredag 25 december 2009

Julafton♥

Dagen efter dopparedagen. Shit, jag har varit nere och ätit frukost för ungefär en timme sedan och jag förstår inte att jag fortfarande får platts med någonting. Jag känner mig fortfarande mätt sedan igår. Är det bara jag eller uppgraderar alla sig till två storlekar större i klädväg under julhelgen? Bortsett från proppmätt efter julmaten hade jag det super igår!
Jag vaknade vid åtta-tiden av att pappa stod utanför fönstret och skottade gården, snön låg kvar! Jag var lika lyrisk som vilken unge som hellst som drömmer om en vid jul. Jag älskeli-älskar snö, och särskillt på julafton! Medan pappa och bröderna tog en julbastu gjorde jag mig iordning och en timme senare var vi på väg hem till Granny. Där väntade också fastrar och mat. På bänkarna stod finska lådor hit och dit, jansons här och kättbullar där. Och för att inte glömma prinskorvar och julskinkan. Jagud ja, julafton förkortas M.a.t.

Efter några mysiga timmar hos famo och fastrar åkte vi hem till lilla Målsryd. Där vilade vi våra magar en kort stund, hämtade upp lilla vovven och var snart på språng igen till kusinerna borta i Sandared. Vi kollade på Kalle Ankas jul och Svensson,Svensson innan Tomten klampade in med dunder och brak. Under en tid var det presentutdelning och senare paketöppning innan vi gick in på middag numero två. Gud va gott det är med julmat. Sedan började Mika, jag, Joel (som dock drack julmust), jag och Oscar spela ölspelet. Kusinerna hakade senare på, men drack som Foel julmust, vilket jag också fick byta till senare. Annars vet vi inte hur det hade slutat...
Mot kvällen, eller tidigt in på natten, kanske man kan säga, drog vi oss hemmåt. Jag blev avsläppt hos lille Nicklas och avslutade dagen med en film. För att sumera dagen, en mycket mysig och rolig julafton!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar