söndag 13 december 2009

Lucia.

Idag är det Lucia. Jag har tänt lite ljus i lägenheten och kollade någon minut på Luciatåget på ettan. Jag kommer ihåg när jag var mindre. Mamma väckte oss tidigare än vanligt när vi skulle till skolan. Och när man kom ner hade hon kokat glögg och värmt upp lite lussebullar och tänt lite ljus medan tv:n stod på, mysigt :)
Men som sagt, mer än ljus har jag inte myst till det idag. Nicklas ska kanske springa upp till en kompis och fråga om vi får lite sylt. Isåfall ska vi röra ihop lite våfflor. Mmmm.

Igår annars var väldigt mysigt. Vi firade Majken med lite mat, julmys och Rapakalja. Moster Sussi och Fanny vann, sedan kom jag och Nicklas. Hi hi, kvällen avslutades senare med Bert innan jag och Nislas tog oss hem och somnade bums. Puss på helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar