lördag 19 december 2009

kissemiss.

Sitter med mammas hemmastickade halsduk runt halsen och har precis haft en liten panter-kissemiss i knät. När jag kom upp för att sätta mig vid mammas dator vände jag mig om och såg att det låg massa julklappar i "gästsängen" här alldeles bredvid. Plötsligt kommer något svart upphoppandes bakom alla gamla gosedjur och hamnar mellan mig och paketen. Lilla Maya har vågat sig in från kylan och värmer sig bland de luddiga kramdjuren. Hå hå, jaja. Lilla snuttan.
Jag är jättetrött. Har till kvällsmat proppat i mig lövbiff med potatis, sås OCH sallad. Inte konstigt att det känns som magen är på väg att spricka. Jag är helt proppmätt. Det känns verkligen som om jag har hållt på hela dagen med någonting. Först vaknar man på morgonen och försöker få upp morgontrötte-Nicklas. När han väl vaknar och vi ska åka till Målsryd har bildörrarna frusit fast... inte nog med det! När vi väl får upp dörrarna råkar jag slänga igen dem medan jag skrapar rutorna. Och vad fanns då inne i bilen? Jo, nycklarna. Nicklas fick trixa upp bakluckan och jag fick gå in bakvägen. Ja, herregud. Sedan fixade jag fotografit till lilla Rebecca (vilket kanske var mer kul än jobbigt). Sedan flängt jag runt i stan med pappi. Inhandlade två julklappar (en till Gabi, och en till lille Nicklas), samt att far och jag sprang omkring som galningar för att hitta en passande bröllopspresent till mamma. Och då hade vi inte börjat handla mat än. Visserligen var det himla roligt att handla idag eftersom jag fick chansen att spionera på lilla Ikis som kommit hem från Linköping! Outch. Nu måste jag ner och lägga på lite mer ved på brasan och sedan slinka ner i soffan som bara väntar på en rumpa som kan värma upp den. Tjolahopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar