fredag 11 december 2009

Julstök.

Vilken härlig kväll. Först var det lite stånk och stök när pappa och jag åkte och storhandlade inför släktkalaset imorgon. Alla barnfamiljer och resten av Borås befolkning tycktes pricka in precis samma tid som oss. Mycket folk för att fatta mig kort. Jag blev så trött i bollen att jag höll på att somna över frysdisken med laxfilé. Dock hade mamma och Majken gjort iordning glögg som vi fick väl hemma (efter att jag kört, woo). Och gud så gott glögg är! Jag fick sedan röra ihop en liten sallad medan pappa lagade mat och mamma gjorde lussekatter. Fullt tjo minsann. Sedan fick jag några fler år på nacken när jag la mig tillrätta i soffan och kollade på "På Spåret" och "Skavlan" och faktiskt tyckte det var roligt. Eller nja, jag somnade halvt in på sistnämnda och vaknade trött som en gurka iprincip, nu. Lille Nicklas kommer och hämtar mig om en stund, han skulle se klart någon vampyr rulle först. Och jag, jag ska ta mig ytterligare en lussekatt. Morsh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar