måndag 5 oktober 2009

Baka, baka liten...

Nu är jag i farten igen! Kan ni gissa vad som snart kommer lukta underbart ljuvligt från mitt lilla kök? Bullar. Just nu är de inne på sin första jäsning, men jag kan säga att de kommer bli super! Snart kommer det luktar kanelbulle i hela lägenheten! Mmmm...

Vaknade halv tio men gick inte upp fören vid kvart i elva. När jag väl var uppe hade jag redan bestämt hur stor del av dagen skulle vara. Först;
    1. Käka frukost                                               
    2. Göra mig i ordning                                                 
    3. Gå ut i samhället och fråga om jobb                 
    4. Baka bullar                                                                
    5. Kolla sista avsnittet av Hollywood-fruar och käka bullar tills jag spricker.                                    
Än så länge är jag på numero fyra i min todo-list. Ja, mamma och pappa ni läste rätt! Jag har faktiskt gått runt i samhället idag och frågat sju affärer om jobb. Fyra raka nej. Två svar om att komma tillbaka om en månad och ett nummer. Helt okej? Jag var stolt över mig själv att jag ens vågade. Men det var inte så farligt. Imorgon ska jag gå till arbetsförmedlingen till min finske handledare och fråga om mitt ungdomsbidrag. Sedan ska jag gå och fråga i yttreligare några affärer. Go me, go me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar