lördag 10 oktober 2009

10 oktober.

Mammas dator är tillfälligt sällskap. Sitter hemma i Målsryd efter att ha firat systers 21-års dag. God mat, och trevligt kväll med nästan hela släkten. Vid slutet av kvällen blev det att kolla på fotbollen. Eller alla kollade utom jag som satt på golvet och kelade med Myntha.


Uppdateringen blir också, som ni kanske förstått, mer sällan under helgerna eftersom jag inte har dator tillgängligt, jag tar tillfällerna jag får vill säga. I vilket fall var det kalasfirande idag och även lite igår. Lilla Ida fyllde nämligen 19 och jag och några av töser tog en fika på viskan. (Ika, du saknades!) Sedan följde jag och Terese med Malin hem och spanade in hennes nya lägenhet. Jag gjorde även nytta som vän och hjälpte den lilla flickan att handla och bära den tunga kassen hem innan Nicklas och Thomas kom och hämtade mig.

Och så kommer vi tillbaka till nuet. Jag har suttit och spanat runt i IKEA katalogen och ringat in 23 oktober i kalendern för att besöka det stora blå varuhuset med mammi. Redan satt rosa markerings-lappar för pryttlar jag hittat. Drömma kan man ju alltid !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar