onsdag 30 september 2009

Städastäda.

Jag gick upp sent idag. Min mage och mitt huvud gjorde uppror fram till halv ett. Sedan kände jag att jag behövde göra någonting av dagen så jag började städa. Jag har diskat, städa på toaletten och i köket. Damsugat överallt och slänga all smuttstvätt i tvättkorgen.
När jag var klar tände jag en rökelse och några doftljus så nu både det luktar gott och är finfint i lägenheten! Go me.


Åh! Det har hänt en grej! När jag kom ut ur duschen ringde mobilen. Jag svarar och någon väldigt otydlig person är i andra änden.
- Vi står utanför för att tvätta dina fönster. Får vi komma in?
Jag blir skiträdd... Gör man inte rent sånt själv? tänkte jag...
- Ehhh, jag kom precis ur duschen. Så kan ni komma senare?
-Visst, vå går till korvkoket sålänge och kommer om 20 min *klick*

Jag ringer Nicklas på en gång och han kommer inom några minuter. Efter att han ha ring och frågat va detta var egentligen var det någon pårökt stockholmare som inte fattade någonting va vi pratade om.
Varför ringder de alltid konstigt folk till mig?

2 kommentarer:

  1. man svarar inte på telefonnummer som man inte känner igen eller vet vem det är limpis

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Men jag gör alltid det ändå. Nickals brukar ju ringa från kompisars mobiler ;)

    SvaraRadera