onsdag 2 september 2009




Dagens uppgift var att gå till arbetsförmedlingen. Efter att ha pratat med min finske handläggare kom jag återigen ut i solskenet. Ringde Ika och småpratade medan jag var inne på coop och småhandlade för mitt planerade muffinsbak.

Känns så konstigt när man ska åka in till "stan" och inte veta var någonting ligger. Bortsett från det trivs jag bra. Lägenheten är mysig och min kvinnliga tusch gjorde verkligen susen.
Nicklas kompisar säger att det är stor skillnad från innan. Och att det luktar kärring efter alla luktljus/rökelser m.m. Positivt/negativt?

Måste ta mig en kopp te snart, och göra något till middag. För att lugna lilla mamma har vi faktiskt ätit bra, jag dricker både vatten/c-vitamin/te/mjölk och jouce varje dag och mår bra. Vi ska laga kött idag antagligen eftersom grannen ska ha grillfest. Får väl se om jag vågar mig ut.

Fortfarande tar ändå blygheten över lite när jag träffar så mycke nytt folk. Igår var det någon som pekade på mig och frågade Nicklas vem jag var. Han skrek tillbaka; "Sluta peka vafan, det är min flickvän!" Inte att jag tog illa upp, det var mer roligt.

Nä, slut med allt pladder. Vill bara gratta Conne för sitt körkort!!!
Så hörs vi.
Pusspårej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar