måndag 14 september 2009

Paul Anka... Med näbb?

Dagen har varit lång. Förkylningen sitter fortfarande i och jag känner mig trött, snuvig, ögonen är svåra att öppna på morgonen, huvudet gör ont och munnen är full med förkylningsblåsor. Jag blir grinig och vill helst bara sitta i soffan med en varm filt, raggsockar, dataspel eller top model samtidgt som jag dricker varm choklad. Är på lite tycka-synd-om-mig-själv humör fast jag vet att det inte leder någonstans.

Idag har jag ändå skickat iväg en arbetsansökan. Städat badkaret och tagit ett skumbad med Nicklas. Kollat på "Hollywood fruar".
Åh! Det var roligt faktiskt, och jag satt och tänkte på Farmor medan man fick följa Paul Ankas fru. Kommer ihåg att hon har en skiva med honom som hon satte på ibland när jag var hemma hos henne på Salängsgatan. Jag skrattade alltid åt hans namn och faniserade mig en gubbe med näbb och kostym som sjöng så smörigt att tanterna kasstade upp sina underkläder på scenen.
Nu ska jag sätta mig och spela lite spel på datorn. Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar