fredag 30 april 2010

Fredag♥

Sov ut till klockan elva sen ringde syster och väckte mig. Timmen senare var hon och jag på väg ner till stan för att göra ärenden. Det blev fixa pass till Anna, gå snabbt i affärer och sedan in på maxi och handla. Där träffade vi upp pappa. Anna hämtade ut packet och pappa tog kort på systrarna-påse efter att vi fått sätta oss ner med ca tre påsar var + Annas nerpackade elefan eller vad det nu var i det där stora paketet, hehe. Och vi som bara skulle fixa pass? Jag fick övningsköra hem i rusningstrafiken med pappa och var glad som ett barn på julafton bakom ratten. Måste ju komma hack i häl efter Mika som tog kärkort häromdagen, (duktig pojk!)

Sedan lagade jag faktiskt mat själv. När jag ska göra någonting överhuvudtaget brukar det den bli pannkakor, kakor av något slag eller makaroner. Men idag blev det, ba pa da daaa ; Kyckling med ris och sås med stekta champinjoner! Och gott blev det också. 
Nu ska jag nog ta mig en bit kladdkaka till och dricka en öl. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar