tisdag 3 augusti 2010

Elinor, Ika och Idas Limepannacotta!

Eftersom jag inte skrivit så mycket senaste dagarna gör jag en sen liten uppdatering. Efter möhippan i lördags kom Ika, Ida och Elinor och hämtade upp mig. Vi åkte hem till Elinor där töserna hade lagat tre rätters. Jag fick smaka på deras underbart goda Pannacotta som de hade gjort. Här är receptet! Hihi

Limepannacotta med marinerade jordgubbar
4 port.

3 dl grädde
1-2 tsk vaniljsocker
2 gelatinblad (kanske ett till)
1/2 dl socker
2 dl naturell yoghurt
jordgubbar
1 lime
2 msk honung

Koka upp socker och grädde. Lägg gelatinbladen i kallt vatten i ca 5 min. Krama ur bladen och smält ner i grädden. Låt svalna av och blanda ner yoghurten, vaniljsocker och det mesta av limeskalet. Häll upp i form och ställ kallt i minst 3 timmar.

Skiva jordgubbarna. Blanda dem med honung, pressad lime och lite av skalet. Lägg på vid servering. KLART! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar