torsdag 28 juli 2011

Ullared, igen...

Klockan tickar på, och det är redan lite för sent för mig att kunna sova i tid. För snart kanske det är dags att sakna men säkert hinna med att vända tillbaka på dygnen igen innan det är dags för tidiga mornar och jobb. Ändå går det inte någon större nöd på mig kan jag inte påstå! Idag gick jag upp "tidigt" genom att sätta klockan på stax efter åtta. Hej-och-hå, right? Lite efter nio hade jag hämtat upp Gabi, och snart satt även Ika i min nystädade och nytvättade/vaxade älskade lilla Saab. Vi begav oss mot Ullared och mot det stora fantastiska Gekås! Sedan kan man ju kanske idag byta ut "fantastiska" mot proppfulla Gekås möjligvis... Detta året har jag hunnit med några vändor fram och tillbaka, men aldrig sett på maken till folk som var där idag. Rättare sagt, vem var inte där idag? Nu kommer jag bara en liten negativ halvminut klaga över de andra som var där...
Vi har då de shoppinggalna tanterna, som går med sina vagnar överallt och där lagen råder "Jag är äldre än du, flöka pårej?" Om jag fick en krona varje gång en tant körde in i mina hälar, eller när de tryckte på och körde vagnen in i rumpen på en för att det skulle gå fortare hade jag kunnat ta en lyxresa redan imorgon!

Nu kanske jag låter gnällig och dum och jag kommer garanterat en dag få äta upp mina ord, men i stundens hetta förstod jag verkligen-bara-exakt-inte-alls-v-a-r-f-ö-r-! De här jäkla barnvagnarna som ska vara mitt i gröten, överallt, hela tiden. Det kanske är enkelt för mig att säga som inte har barn. Och det kanske är extra enkelt och gnälligt av mig med men just nu som 21-åring kan jag inte förstå varför man ska konka med sig de där vagnarna. Särskilt till ett ställe där man vet det kommer vara trångt, det kommer vara syrebrist efter att stressade människor springer hit och dit och letar efter billiga saker. Och det kommer vara folk som är i vägen, även för dem.

För sjutton-alla-gubbar var det verkligen inte meningen att detta skulle låta negativt!För att lugna oss gick vi och tog en kopp kaffe, eller kanske två... och efter ett tag tog vi tag i den mänskliga klumpen igen och begav oss på jakt efter det vi var ute efter! Det gick ingen större nöd på oss, vi hade det väldans roligt och fyndade hejvilt alla tre. Men ibland måste man ha någonting att klaga över för att sedan se det positiva i saker och ting! Idag blev det bland annat en ny väska för min del och lite annat smått och gott. Efter att jag kommit hem nästan sex timmar senare efter det att jag hade begett mig hemifrån somnade jag utmattad framför tv:n. Jag vaknade en stund senare utav att Nicklas hade värmt lite grönsakssoppa till mig och sedan gick jag tillbaka till det jag hittat på sedan dess att jag kom innanför dörren. Ta det lugnare än lugnast. Och det är jag jäkligt bra på! Hihi. Det har blivit lite Morden i Midsumer, lite te och som sagt god soppa. Och det är även här jag sätter punkt för idag. FÖr imorgon är det varberg med mammi. Det är nya barnvagnar att kriga med och det är säkert någon annat roligt som händer. Så, Good night, sleep tight! And don't let the bed bugs bite!

1 kommentar:

  1. Men eller hur! Det är allvarligt talat ENDAST tanterna som kör in i en! jämt & alltid när man är på G-kås så kör de in i röva på en eller i hälarna. Så vänder man sig om så är det en tant där som stirrar på en.. haha så jäkla sant!

    SvaraRadera