måndag 4 juli 2011

Linköping!

För något inlägg skrev jag om att jag var uppe i Linköping. Men jag hann aldrig lägga upp bilderna därifrån. Det blev en massa bilder men för att inte ta och göra hela sidan full är det några styckna här.
Jag började morgonen med att packa ihop mitt pick och pack och börja färden uppåt. Eller nedåt, eller åt sidan eller var nu Linköping ligger i jämförelse med Borås. Stannade till på Maxi och köpte på mig en fin matsäck så jag skulle orka mig igenom näst intill tre timmars bilfärd.

Väl hemma hos Ika gick jag husesyn i hennes och Joakims underbart fina lägenhet. Men bara efter ett litet tag begav sig Ika och jag iväg. Vi åkte till Cloetta fabriken som ligger knappt tio minuter med bil ifrån Ikis. Kan ju kortfattat säga att, jag var't i himl'en.
Trotts att bilden är upp och ner förklarar den i korthet var Ikis och jag sysslade med i nästan tre timmar senare på dagen. Vi skypade med coolingen och nyblivne Manhattan-bon Ida! Vi fick genom datorn se hennes lägenhet, prata om hur det är i det där Amerikat och se hur mycket mat hon hade i sitt kylskåp... "wow"
På tal om mat gjorde vi egen sushi. Eller Ika gjorde det mesta, jag tog över diskningen efter att mina rullar föll isär. Med holy fuck va gott det är!
Jag stannade i två och en halv dag i fina Linköping. Och under de dagarna shoppade vi. Träffade sötnosen Gabi som jag inte träffat på evigheter och saknat mycket. Vi åt ännu mer god mat och kollade skräckfilm. Skrattade mycket och jag pratade med Ika i sömnen... 
Hade en väldigt bra helg helt enkelt. På söndagen tog Ikis och jag och packade ihop och tillsammans begav oss hem till fina, men regninga Borås. Självklart stannade vi till på vägen i Gränna och köpte på oss massvis med godis... igen. Heaven 2x för mig på en och samma helg. Kan det bli mycket bättre? hihihihihi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar