fredag 8 oktober 2010

Ullared!

Det är fredag! Fy fasiken vad skönt! Och herregud vad jag har flängt runt idag... först var man uppe tidigt och jobbade. Klockan tjugo i ett slutade jag och kom hem en snabbis. Snart blev jag upphämtad av Ikis och vi begav oss mot... Ullared! Woho. Ika är i Borås och vi tänkte ha en liten tjejdag. Så vi tog den lilla bilen och begav oss. På vägen lyckdes Ida övertalas och vi åkte skrattandes till det stora blåa varuhuset.
Väl där, oj,oj,oj. Vi såg Morgon, och Ola-Conny. Shoppade loss och blev trötta i benen. Knöddes lite med resten av besökarna och stod i kö. Och så, fyra och en halv timme senare var vi tillbaka på vägen. Hejhopp vad mycket jag hittade! Blev supernöjd! Blandannat; tre bh:ar (ca 60:-/st), massa tvål och nödvändigheter, underkläder, plastpåsar med mera, med mera. Vi var supernöjda iallafall.

På vägen hem var vi med om lite dramatik!
Dimman låg på, och som ni vet, det är oktober ute. Så i mörkret och dimman kom vi fram till att köra lite långsammare än vanligt! (lite har man ju lärt sig av att läsa teori). Och bra var väl det! För helt plötsligt fick jag syn på tre rådjur som sprang vid ängen bredvid oss och in mot vägen!!!
Jag skrek högt som fan; RÅDJUR, RÅDJUR,RÅDJUR!!!
Och Ika fick syn på dem i samma stund som jag. Det blev tvärbroms och de små liven, eller små och små... liven iallafall sprang därifrån. Oskadade. Min puls däremot var uppe 10 000 däremot och hjärtat uppe vid pannbenet.  Ungefär. Sikken jäkla tur att vi hade saktat ner, vem vet annars vad tusan som hade hänt?

Nu ska jag ta och borsta mina tänker. Det har varit en lång dag och jag är helt slut i huvudet! Tjolahopp-tjolahej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar