fredag 15 oktober 2010

Halleluja.

I förrgår meddelade min arbetsplats att de inte behövde oss från manpower (där jag är anställd) fören på tisdag. Och att fixa tillfälligt jobb i 2½  dag till ca 20 personer har inte skett än. Så här är man nyvaken och nyduschad och har fullt betalt ändå. Halleluja för kontrakt! Det var därför jag hade så mycket tid att göra så mycket igår. Nicklas och jag fick båda en behövlig sovmorgon, åkte och fixade praktik till N. Provkörde bil till mig, och köpte bil till mig!!! Åkte och hälsade på Nicklas pappa och var ute i skogen i solskenet och plockade mängder med svamp. Kom hem och lagade mat (köttgryta med trattkantareller och potatis) och kollade på tv i stillan ro.
Idag hoppas jag på en lika bra dag. Inte hört någonting än från jobbet, så än så länge har jag hunnit med en sovmorgon till. En lång och skön varm dusch och ska snart ta mig lite frukost. Sedan ska jag ut och gå i solskenet och lämna kontraktet för bilen. Senare i eftermiddag ska jag kolla det nya VPD-avsnittet som jag  länktat efter hela veckan. Och vips så är det ju fredagkväll! Hihihihi. I feel good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar