lördag 19 juni 2010

Ullared

Mina ben värker lite smått efter dagens tur. Vaknade tidigt och timmen senare satt Nicklas och jag i bilen med mamma. Jag satt bakom ratten och vi var snart påväg mot Ullared. Det var p4, regn och prat i bilen innan det blev till att handla i det stora blå varuhuset. Första timmen var vi bara bland verktygen där N knappt kunnde stå still. Vi träffade upp mammi vid 13 och sedan var det bara att börja, så att säga. Vi fick ändå med nödvändigheterna vid kom dit för, och lite till kanske. Allt från tvål, kökstrasor och kallsonger till linnen, kuddar och tavlor. Vagnen blev fullproppad och jag var säker på att om inte den skulle ge vika för allt påhitt vi hittat så skulle snart mina ben göra det. Det är inte kloookt hur trött man blir efter några timmar därborta! Och vi som trodde vi skulle hinna klart på kanske max två timmar. Vid tre-tiden satt vi i bilen igen, och till vigseln på högsta volym på radion åkte vi hem i ösregnet.

Vi packade upp lite innan det var dags för tvätt-tid. Mellan tvättarna har vi packat upp och fixat lite i lägenheten, ska fortsätta imorgon. Nu mot kvällningen rörde vi ihop hemmalagade köttbullar (med lök i! Hå, hå, jag lär mig!), rotmos med brocolli till. Det blev verkligen supermumsigt, och det märkte man också. Nicklas somnade på soffan och jag var inte långt ifrån heller. Men jag kan, som jag säkert nämnt tidigare, inte slappna av och sova gott om det står massa disk framme. Men nu när det är gjort ska jag jojjna N och Disse som ligger och delar kudde.
Tack mamma för att du stod ut med oss shoppoholics! En ny vända om fem år?
Några få saker av dagens alla köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar