måndag 15 februari 2010

Äntligen!

Äntligen, äntligen, äntligen! Internet, ni anar inte hur gött det känns! Tre veckor nästan, oh gosh. Hemkommen annars från jobbet. Helt slut, timmarna var långa idag och särskillt när man visste att Nicklas var hemma i lägenheten (sportlov. Gud va ungarna har det bra). Åh, jag har en nyhet som kommer kasta fastrarna och farmor ur sina stolar. Nicklas och jag har fått en kissemiss! Jag fick ett samtal i fredags från Nicklas då han sa "Du vill ha katt va?". Och på lördagen kom Jenny och han och hämtade mig från brämhult och då sa Jenny; "Då kommer han imorgon!" Och så blev det. Igår, alla  -dag av alla dagar, kom lille Disse till Trandared. Han jamade och letade igenom hela lägenheten efter Jenny och somnade tillslut i sin flyttkorg. Idag har han lugnat sig och sovit ikapp med Nicklas hela dagen och ligger just i detta nu och nanar i min strumplåda i garderoben. Det är så mysigt att ha en ullboll att krama om igen och som kommer när man sträcker ut armen. Mmmmmm.

Annars, whats new? Haha, jo justeja. Jag och Gabi var på bio i lördags. Wolfman, faktiskt en bra film. Dock så var det mycket "överrasknings moment" att jag under de första minutrarna blev så rädd att jag råkade sparka i ryggstödet framför mig så hårt, att tjejen som satt där lutade sig mot pojkvännen resten av filmen. Haha. Men den var bra, och rolig! Gabi och jag satt och klappade i händerna medan de andra var grovt allvarliga och mest blev ännu tystare medan vi upprepade "Yla, Yla, Yla!" Haha.

Nu står Nicklas i köket och gör middag. Vi delar på en Carnegie-öl och myser innan vi ska lägga oss och kolla på Sherlock Holmes. Mysigt värre va?

Bild; Jenny Mortensen. Disse

1 kommentar: