tisdag 23 februari 2010

40 det nya 20?

Godkväll. Mina ögon slår nästan ihop när jag skriver just nu.  Jag är verkligen helt slut. Disse och jag har bäddat ner oss och ska snart gå och nana. Det är den perfekta värmen under tecket, och vad händer då? Jo, man måste gå och kissa. Det kommer bli kallt om fötterna, aaaaaaah. Typiskt va?

Jobb idag, tiden flöt på lite långsamt men det var ingen fara. Dock så sålde jag inte så mycket, men alla dagar går inte att vara bra dagar. Istället byggde jag upp en liten irritation under dagen. Det är nämligen så att vi kommer till olika åldersgrupper varje dag. Igår var det väldigt mycket 23-24 åringar, och idag var det 45-55.
Och jag måste bara få detta ur mig, för det är så frustrerande.

Okej, jag får ett samtal och ringer upp en kvinna. Presenterar mig, och får ett svagt och knaggligt svar i andra enden "Ursäkta, kan du ta var du ringde ifrån igen. Jag hör lite dåligt 'host-host'. Kvinnor i 45-50 års åldern beter sig som om de är 85! Om jag inte skulle kunna se på skärmen hur gamla de är så hade jag gång på gång trott att de var deras sjuka små gamla mammor som är hemma hos dem och vattnar blommorna. Allvarligt! De är igenomsnitt 50 år, och för mig är det ingen ålder alls! Herregud. 40 är det nya 20 eller vad säger man? Då kan ju inte 50 vara så illa. Ryck upp er, livet är inte farligt!

Med detta sagt ska jag snart resa mig ur min sköna bädd och bege mig in på toalettisen. Sedan sova, i några timmar innan det är dax att gå upp igen. Men! Halva arbetsveckan är redan avklarad, ha HA! Gud va härligt. Sedan helg och Nicklas, snutteplutt på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar