lördag 8 oktober 2011

Min nya favorit.

Den här har verkligen blivit min helt nya favorit. Köpte den i äkta skinn på en marknad i London. Och bättre väska har jag inte haft på riktigt, riktigt länge. Allt nödvändigt får plats, utan att jag behöver leta alls! Helt fantastiskt.
 Fast väskan ändå är ganska liten får allt mitt nödvändiga pick och pack faktiskt plats! Först och främst har jag alltid min plånbok med mig. Bortsett från kanske möjligtvis tvättstugan är den faktiskt med mig överallt och då inklusive mitt körkort givetvis! Sen hittade jag även några pund som fått följa med hem till Sverige och hänga en stund. Mitt jobbkort så jag kommer in på jobbet samt bilnycklarna, hemnycklarna och mina fina små nyckelknipor är även de ett par följeslagare som hänger med mig överallt. Resten är egentligen inte livsnödvändigt, men har på något konstigt sätt ändå blivit behövligt ändå...

Det är mina glasögon tillsammans med sitt lilla fodral, ioförsig viktigt. Mina två ringar, armband och mitt underbara halsbandsur. Puder, mascara och ett läppglans är det som följer med från sminkhyllan hemmifrån. Och min underbara vaniljparfym som jag haft till och från de senaste sju åren med såklart! Sedan insidenten med min mobil ligger numera min älskade iphone i ett tryggt förvar i väskan när jag förflyttar mig mellan olika platser, och den är inte ensam utan har sitt läderfodral med sig! Självfallet även Fru Handsfree och Herr Laddare också! Annat som vilken annan tjej som helst är det nödvändigheter som man utnyttjar en gång i månaden i säkert förvar i min lilla ros-plåtburk. Räddaren i nöden - toffsar! och i mitt fall även plåster och alvedon. Vanliga pennor och även min fläckbortagningspenna och nagelfil. Sedan är det faktiskt inte så mycket mer jag kan säga. Det är faktiskt sådana här saker som jag nästan måste ha med mig när jag går utanför dörren. De dagar jag plockar ur någonting brukar det oftast faktiskt sluta med att jag hade behövt just den dääär saken. Så, allt får hänka på helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar