torsdag 18 november 2010

Upprörande...

Jag ska vara lika tråkig som igår... jag är helt slut. Min förkylning verkar inte vilja ge med sig, och bättre har det väl inte blivit sedan jag slutade med medicinen. Jag ska börja imorgon igen har jag bestämt. Får strunta i om jag får ont i magen, jag måste bli av med skiten! Så det kan bli en plågsam helg i form av magont.

N bytte i vilketfall mina sommardäck till vinterdäck idag! Vi åkte direkt efter jobbet och hemkörning av syster hem till Nicklas pappa och fixade det. Eller, N fixade det medan jag lyste med ficklampan så han kunde se i det kalla höst/vintermörkret. Sedan, jag blir så förbannad. Inte nog med att min bil var försenad när jag skulle hämta ut den och att vinterdäcks-historian blev en långdragen och jobbig process. Samtal hit och dit och aldrig något svar när man blev lovad ett. Pappa fick ju som sagt tillslut åka till bilfirman för att få beskedet om att jag kunde hämta däcken. Idag, när de skulle på (eftersom det ska bli snö och rusk framöver) var de så dåliga att de knappast skulle gå igenom en besiktning...! Seriöst! Inte nog med att de inte behandlar sina kunder bra, de lovar en vinterdäck som inte ens hjälper i halkan?! N ska ringa imorgon, han vet ju mer än jag om sådant. Så vi får hoppas på det bästa! Men det är lagom irriterande när snön lägger sig medan vi håller på och att man vet att de jäklarna inte kommer hjälpa i vilket fall... hummm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar