fredag 26 november 2010

Fredak!

Jag idag, snön idag, och ute nu på kvällen. Den ändrades precis från -10. Hua!

Min klocka börjar väcka mig redan fem över fem varje morgon. Imorses gick jag upp efter en halvtimmes ringning och var på jobbet tjugo i sju som alla andra mornar. Idag är det fredag! Woho! Så vi har härligheten att sluta tjogo i ett. Jag, Angelica och Aurora begav oss till gymmet direkt efter jobbet. Jag vågade mig äntligen dit efter att min förkylning och nedrans hals lugnat ner sig en smula. Det var jogging, och maskiner och jag känner mina muskler svälla över! Oh yeah! Haha, nejdå. Men känslan är underbar och jag blir pigger och glaer efteråt! Begav mig hemmåt och gjorde rent den förbannat äckliga kattlådan. Ja, hej och hå. Nu låter det som jag aldrig gör det och att den bara står och samlar skit (haha!) men så är inte fallet. En gång i veckan tvättar jag faktiskt ur den och allt. Och idag råkade det just vara den dagen i veckan. Så, jag passade faktiskt på att torka golven, damsuga (så är det med liten lägenhet, det samlar damm) och fixade. Och det blev perfekt, nu har jag inte ett dugg att tänka på på resten av hela långa helgen! Jag har tränat, handlat och fixat här hemma, kan det bli bättre? Ja, faktiskt. Kvällskvisten har jag spenderat med mammi ute i Målsryd med glögg, kakor och "På spåret". Mynthis släppte mig inte med blicken den lilla sötkorvisen och blev klappad av mig hela långa kvällisen. Tack mammi för en myser-kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar