måndag 11 april 2011

Måndag.

Och så var det måndag igen och en ny arbetsvecka är igång. Och det är en sak jag bara inte riktigt kan förstå. Alltid på morgonen ska det vara ett sådant jäkla ståhej i huset. Det är elgubbar, löv-och-grus-blås-maskiner som väsnas och jag vet inte vad det är för oljud som alltid, alltid, alltid startar igång vid halvåtta tiden... det värsta är att allt alltid, alltid, alltid slutar precis när jag gått upp, när jag ger mig för oväsendet och när jag rycker av mig täcket för att ta tag i dagen. Det är då allt lugnar sig, precis som någon retas med mig. Vad kan det bero på? Annars var det en vanlig dag på jobbet, bortsett från att vi fick gå hem 45 minuter tidigare eftersom våra datorer ballade ur. Har hinnit göra god kvällsmat, ätit, småstädat litegranna och tecknat en ny hemförsäkring. Sitter nu och har fortsatt beslutsångest över vilka brillor jag ska välja... humm... En ny arbetsvecka var det ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar