söndag 25 december 2011

Julafton.

Utav någon anledning flyger ju bara julhelgen förbi. Idag är det redan dagen efter doppare-dagen. Men vilken bra julafton det var igår. Som vanligt startade vi upp hemma hos farmor. Det var de finska lådorna, julklappsleken, och en massa julmat. Precis som det ska vara helt enkelt. Efter att man ätit sig mätt för första gången rullade vi snabbt förbi mamma och pappa och hämtade upp Mynthis, resten av julklapparna och allt det andra som skulle få följa med vidare hem till kusinerna. Där var det julbord, glögg, film-mys, klappar, spel och tomte. Och vilken tomte sedan! Eller, jag fick bli en liten stand in eftersom den riktiga tomten inte hann komma förbi. Så jag delade ut julklappar och bjöd på så mycket tomte-anda jag kunde. Sedan kom även Nicklas förbi och firade resten av kvällen med oss, vilket gjorde mig väldigt glad. Det blev spelande och resulterade i en halvt sen hemgång vilket gav en lång sovmorgon idag. Inte helt fel det heller. Idag åkte vi hem till mamma och pappa och åt en förträffande god kalkon till middag och spelade lite spel. Igen. Nu ska jag slå på någon mysig film och bara slappna av. För det hör ju till såhär års. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar