tisdag 13 december 2011

Ett år frammåt.


Tiden har de senaste månaderna rusat iväg. Den gör så, sägs det, när man har roligt. December är redan här. Julstjärnor lyser i var och vartannat fönster och första snön har fallit. Till skillnad från förra året har jag i år kunnat njuta av det här. Jämfört med hur jag hade det förra året i december kan man knappt sätta på kartan hur jag mår idag. Idag är jag lycklig, jag mår så fruktansvärt bra. Jag känner någon helt annat och kan ta vara på den känslan. Problem som jag inte trodde fanns innan har jag lärt mig ta i tu med. Även om det var långt efteråt som jag såg vad sorg egentligen kan stärka en själv inser jag idag vilken annan syn jag har på mig själv. På ett helt annat sätt. Idag är min vardag faktiskt bra. Jag har fått fast anställning, jag tränar och tar hand om mig själv. Jag umgås med underbara personer och jag trivs hemma som aldrig förr. Idag mår jag riktigt jävla bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar