tisdag 13 december 2011

Jag och det där sockret.

Bara för att kompensera upp lite för alla de missade blogginlägg som aldrig fick bli till kan jag lika gärna dra till med några styckna på raken. Bara för att... Och där blev jag sittandes och stirrade ner på tangentbordet utan att ha den minsta susnig om vad jag faktiskt skulle klanka ner och skriva. Vad är intressant att veta egentligen?

Kanske är det en aningen roligt att höra att jag en gång för alla tagit tag i mitt sockerberoende? Efter att ha känt igen mig på ett flertal punkter som tydde på just detta tog jag och försökte skärpa till mig. Marina har piggat upp mig oerhört mycket och även om det låter lite så är det åtta dagar helt sockerfritt idag. Inget socker alls. Igen, det låter kanske lite. Men efter att ha kommit på mig själv att ha godisgömmor hemma, i bilen, på jobbet och inte ens nämna de gånger jag äter godis när jag exempelvis är med kompisar är jag nöjd med mig själv.Kanske fel årstid att sluta när det luktar glögg på jobbet, fylls med pepparkakor i affärer och inte minst mammas Lussebullar. Eller, så är det precis nu som man faktiskt ska dra ner på allt för att allt bara ska bli enklare? Vem vet?
Bilden har ingenting med texten att göra. Bortsett från att våran katt är lika söt som socker♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar